Saturday, March 13, 2010

چند خبر و مطلب


سارق 42 ساله ای که با تلاش ماموران معاونت تجسس کلانتری 128 تهران نو دستگیر شده، گفت: برای یادگیری سرقت لاستیک 350 هزار تومان پرداخت کرده ام.


به احترام آزادی بیان، بلاگ‌‌نوشت فیلتر می‌ماند

اول اسفند ماه بود که متوجه فیلتر شدن بلاگ‌نوشت شدم. از همان روز جویای علت شدم و به عنوان اولین اقدام، ایمیلی به کمیته فیلترینگ مخابرات فرستادم. اما با کمال تعجب پاسخ گرفتم که «فیلترینگ بلاگ‌نوشت از سوی ما نبوده و ما روی سرورهای مخابرات می‌توانیم آن را بدون مشکل ببینیم»! سوال من درباره چگونگی پیگیری این مسئله بی‌پاسخ ماند، تا اینکه از سوی دوستان با ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی ایرانی زیر نظر معاونت اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد آشنا شدم.
اوائل دولت احمدی‌نژاد، بحث ساماندهی وب‌سایت‌ها پیش آمده بود که با مخالفت اصحاب اینترنت مواجه شد و حتی شنیده بودم که مجلس نیز طرحش را تصویب نکرد، اما گویا این ستاد با رنگ و بویی جدید کارش را از سر گرفته  است! همین اواخر در سایت‌ جدیدشان اطلاعیه‌ای را درباره نحوه پیگیری رفع فیلترینگ منتشر کرده بودند که بر اساس آن «در صورتی که اداره کننده پایگاه اینترنتی (وب سایت) فیلتر شده درخواست رسیدگی به مسئله خود را داشته باشد بایستی ضمن پالایش پایگاه اینترنتی خود از محتوای مجرمانه، نسبت به ثبت پایگاه در سایت ساماندهی به نشانی www.samandehi.ir اقدام نموده و شخص مسئول سایت ضمن مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محل، فرم درخواست رفع فیلترینگ خطاب به دبیرخانه کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه قانون جرایم رایانه ای  را پر نماید و پس از احراز هویت شخص، اصل فرم پر شده توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مرکز جهت اقدامات بعدی ارسال گردد». فهرستی از مصادیق محتوای مجرمانه نیز در ذیل این اطلاعیه آمده که در نوع خود جالب توجه می‌باشد!
ابتدا قصد داشتم که برای رفع فیلترینگ بلاگ‌نوشت مسیر اعلام شده را طی کنم، لذا در مرحله اول مشخصاتم را در پایگاه ساماندهی به ثبت رساندم، اما بعد که خواستم برای پالایش بلاگ‌نوشت از محتوای به اصطلاح مجرمانه اقدام کنم، با خود اندیشیدم که آیا می‌خواهم با امضا کردن و انگشت زدن زیر برگه درخواست رفع فیلترینگ، بپذیرم که در طول دوران بلاگ‌نویسی‌ام مرتکب جرم شده‌ام؟! براستی جرم من چه بود؟! آیا معرفی وب‌سرویس‌های مجازی جرم است؟! آیا بیان آنچه که می‌اندیشیدم درست است، جرم تلقی می‌گردد؟! آیا حمایت از کاندیدایی خاص در انتخابات جرم محسوب می‌شود؟! آیا درخواست آزادی برای دوستانی که عقایدشان را بیان کرده‌اند، جرم است؟!…
گرچه این روزها همه این‌ها به گونه‌ای جرم محسوب می‌شوند، و حتی در بسیاری از موارد شخصاً مجبور شده‌ام به دلیل مسائل شغلی، بلاگم را از این‌گونه محتویات سانسور کنم، اما لال شدن و کور شدن و کر شدن، دلیل نمی‌شود که«خر» هم شوم!
اگر این روزها غربال پالایش آقایان آن‌قدر ریز شده که حتی تحمل مطالبی در حد بلاگ‌نوشت را هم ندارند، دلیل نمی‌شود که من هم به اختیار، با امضا زیر تعهدنامه‌ای ننگین، صحه بر کارشان بنهم!
اگر کار مملکت‌مان با فیلتر شدن بلاگ‌نوشت به سامان می‌شود، پس بگذار بلاگ‌نوشت همچنان فیلتر بماند، حتی گِل گرفتن درش، شرف دارد به پذیرش جرم ناکرده! با این تصمیم حداقل وجدانم راحت است که به زخم‌دیدگان راه آزادی بیان خیانت نکرده‌ام. مطمئنم که رهگذران اینجا هم سختی دور زدن فیلترینگ را به تن دادن بلاگ‌نویسش به ذلت بیشتر می‌پسندند.
فعلاً blognevesht.ir از گزند فیلتر رهاست. همچنین با دنبال کردن خبرمایه (فید یا خوراک) بلاگ‌نوشت (http://feeds.feedburner.com/blogneveshte)، می‌توانید مطمئن باشید که در هر صورت می‌توانید مطالب بلاگ‌نوشت را بخوانید. (راهنمای اشتراک خوراکی)
به پشتیبانی شما دلگرمم، تنهایم نگذارید…



داشتن وکیل حق طبیعی هر شخص است که در ایران مردم از این حق محرومند


حسن روحانی: اگر وحدت بدست نیاید، قدرت كشور صرف مسائل امنیتی می‌شود

پارلمان‌نیوز: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاكید بر ضرورت ایجاد وحدت و انسجام در سال‌ آینده، معتقد است كه اگر این هدف بدست نیاید، همه قدرت كشور صرف پرداختن به مسائل امنیتی می‌شود.

حسن روحانی در گفتگو با ایلنا، در پاسخ به سوالی درباره پیشنهادهایش به مسوولان در سال 89، اظهار داشت: با توجه به حوادث سال 88 فكر می‌كنم همه آرزو دارند كه سال آینده، سال وحدت و همدلی باشد و تفرقه‌ها و جدایی‌ها جای خود را به تشریك مساعی بدهند.

وی افزود: اگر ما به دنبال تحقق آرمان‌های بلند انقلاب، اهداف ملی و توسعه كشور هستیم، این هدف بدون هماهنگی و همكاری امكانپذیر نیست.

دبیر اسبق شورای‌عالی امنیت ملی تصریح كرد: اگر در كشور انسجام وجود نداشته باشد همه قدرت ما صرف پرداختن به مسائل امنیتی می‌شود، در حالی كه باید در كشور امنیت واقعی حاكم باشد تا به كارهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بپردازیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت:همه و از جمله مسوولین، باید تلاش كنند تا سال آینده، سال انسجام وحدت باشد.

روحانی در پاسخ به سوال دیگری در مورد پیشنهادهایش به دستگاه سیاست خارجی كشور در زمینه پرونده هسته‌ای در سال آینده، خاطرنشان كرد: آمریكایی‌ها این روزها به این سو و آن سو راه افتاده‌اند تا قطعنامه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران تصویب كنند و تلاش دارند تا این قطعنامه تند و به قول خودشان فلج‌كننده باشد، ولی فكر نمی‌كنم آمریكا در صدور قطعنامه شدیدالحن علیه ایران موفق شود.

وی ادامه داد: آنها این راه را ادامه می‌دهند ولی مردم ما همواره، و به خصوص در زمینه مسائل هسته‌ای، حامی دولت بوده‌اند.

رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان توصیه كرد: همانگونه كه آمریكا برای تصویب قطعنامه علیه ما تلاش‌های دیپلماتیك خود را بیشتر می‌كند، ما نیز باید سعی كنیم تا مانع آنها در این كار شویم، زیرا هر قطعنامه مشكلاتی را – كم و یا زیاد- برای مردم ایجاد می‌كنند.

No comments: