Thursday, March 11, 2010

چند خبر و مطلب

سید مصطفی تاج‌زاده آزاد شد

پارلمان‌نیوز: دقایقی پیش آزاده سرافراز، سید مصطفی تاج‌زاده بعد از تحمل 9 ماه حبس آزاد شد.

کیهان: همه می‌دانند وابسته به هیچ‌کجا نیستیم، مردمی هستیم و خودمان خرج خودمان را در می‌آوریم

پارلمان‌نیوز: روزنامه کیهان تاکید کرد که همه می‌دانند که این روزنامه وابسته به هیچ گروه سیاسی خاص نیست و کاملا مستقل و مردمی است.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، این روزنامه با اعلام افزایش قیمت هر نسخه از این روزنامه به 200 تومان از روز شنبه نوشت:«در این میان تسهیلات اعطایی دولت به نشریات، گوشه كوچكی از هزینه های جاری مربوط به تولید روزنامه را هم پر نمی كند و ما ناچاریم بخش اندكی از این مشكلات را با افزایش قیمت روزنامه جبران كنیم.»

معاون وزیر بازرگانی دولت خاتمی: هیچ‌وقت به اندازه این دوران میوه وارد نشده است

کلمه: معاون وزیر بازرگانی دولت سید محمد خاتمی،می گوید:« دولت های قبلی سعی نکردند که با توسل به دلارهای نفی قیمت ها را نگاه دارند و اسم آنرا بگذارند،تنظیم بازار.» مهدی غضنفری،وزیر بازرگانی در یادداشتی در پایگاه اطلاع رسانی دولت در تبیین نقش رسانه ها در تنظیم بازار نوشته است:«مرکبات در کشور حدود 3 میلیون تن تولید و مصرف می‌شود و همچنین حدود 150 هزار تن واردات و حدود 10 هزار تن در این بخش صادرات انجام می‌شود. اما ممکن است برخی این روند را طوری جلوه می‌دهند که در کشور واردات بی‌رویه مرکبات توسط دولت صورت می گیرد. حال آن که این میزان واردات اولاً توسط بخش خصوصی انجام می‌شود ثانیاً در مقابل تولید داخلی بسیار ناچیز است.» این ادعای وزیر بازرگانی مبنی بر عدم واردات بی رویه مرکبات از سوی دولت و ناچیز بودن آن در مقابل تولید داخلی،واکنش معاون وزیر بازرگانی دولت خاتمی را به این موضوع سبب شد. محسن بهرامی،عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در پاسخ به اظهارات اخیر مهدی غضنفری،مبنی بر عدم واردات بی رویه توسط دولت،به "خبرآنلاین" گفت:در خصوص میوه باید به یک نکته مهم توجه شود و آن اینکه ما بعد از انقلاب به غیر دو قلم میوه موز و آناناس که در ایران تولید نمی شوند و اساسا میوه های وارداتی هستند،به این شکل کنونی واردات رسمی میوه ای که در ایران تولید می شود را نداریم. وی به اختلاف فاحش میان آمار واردات و صادرات،خاصه واردات میوه پرداخت و گفت:به طور مثال گمرک اعلام می کند که 700 میلیون دلار واردات مرکبات در سال 88 داشته ایم و در کنار آن 50 میلیون دلار صادرات،اما این ارقام واردات و صادرات ارقام واقعی نیست. بهرامی افزود:متاسفانه در واردات کم نمایی به وجود آمده است و در صادرات هم بزرگنمایی می شود،چرا که یک بخش زیادی از صادرات که از سوی بخش خصوصی هم انجام می شود به مدد جایزه صادراتی است.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت آزاد شد

عصر روز چهارشنبه نوزدهم اسفند، مهدی عربشاهی، دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت آزاد شد.
مهدی عربشاهی روز عاشورا  بازداشت گردیده و بلافاصله به زندان اوین منتقل و دوران بازداشت خود را در این زندان سپری نمود.
گفتنی است دفتر تحکیم وحدت در انتخابات ریاست جمهوری دهم با صدور بیانیه ای رسما از کاندیداتوری مهدی کروبی حمایت نموده بود.
شایان ذکر است، هم اکنون تعداد بسیاری از اعضای دفتر تحکیم وحدت که با عنوان ستاد دانشجویی کل کشور (یار دبستانی من) به حمایت از کروبی اقدام نموده بودند در بازداشت بسر می برند.


No comments: