Saturday, March 13, 2010

چند خبر و مطلب

آیت‌الله وحید خراسانی: فقر در مردم غوغا می‌كند

پارلمان‌نیوز: آیت‌الله العظمی وحید خراسانی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم، گفت: باید به همت نیروی انتظامی، اصول عقائد مردم حفظ شود.

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید همچنین گفت: ان‌شاءالله با این نیتی كه شما دارید، جرایم نه تنها به حداقل می‌رسد بلكه به صفر خواهد رسید، شما توفیق پیدا كرده‌اید كه متصدی كاری باشید كه بسیار مهم است و آن، امنیت است؛ در حالی كه از نظر انسان گرسنگی بالاترین درد است، ولی خداوند در قرآن خوف را بر این امر مقدم شمرده است، یعنی اول امنیت بعدی سیری.

وی ادامه داد: خدمت در راه امنیت در نزد خداوند اجرا دارد، امنیت شعبی دارد و رسیدن به همه‌ی آنها مهم است، امنیت شامل امنیت مادی، اخلاقی و افكاری است كه امنیت افكاری بر همه مقدم است؛ امنیت افكاری این است كه ان‌شاءالله شما باید كاری كنید كه در این مملكت مجالسی كه موجب انحراف اعتقادی مردم است برچیده شود.

این مرجع تقلید افزود: باید به همت نیروی انتظامی، اصول عقائد مردم حفظ شود، محافل تبلیغ مسیحیت، بهائیت، وهابیت، صوفی‌گری و ... ان‌شاءالله باید به همت نیروی انتظامی برچیده شود، آفت مهم فكری از این مجالس و مخافل پیدا می‌شود، آنها مفسد و بزرگ‌ترین مخل امنیت كشور هستند.

وحید خراسانی با اشاره به امنیت اخلاقی، خاطرنشان كرد: فقر در مردم غوغا می‌كند، غالب مردم گرفتار فقر هستند؛ آن وقت دخترها و پسرها به ثمر می‌رسند. اینها زندگی می‌خواهند لذا روز به روز مفاسد اجتماعی بیشتر می‌شود، آنچه وظیفه‌ی شماست این است كه از گسترش مفاسد اجتماعی و اخلاقی جلوگیری كنید و ان‌شاءالله به همت شما این معضل از قم ریشه‌كن شود.

این استاد حوزه توصیه كرد: شما عزیزان دو نكته را از دست ندهید اول اتكاء به خداوند كه مبدا وجود است و دوم امام زمان (عج) كه واسطه فیض است. نیروها را طوری تربیت كنید كه به نماز و توسل به امام زمان (عج) بیشتر اهمیت دهند و ان‌شاءالله به كمك این دو به مقصد اعلاء خواهید رسید.

لغو مراسم سالگرد رحلت یادگار حضرت امام (ره) به دلیل بنایی

کلمه: طبق آخرین شنیده ها، مراسم بزرگداشت پانزدهمین سالگرد رحلت یادگار گرامی امام(ره) ،در حرم امام برگزار نمی شود. سایت اصولگرای جهان نیوز که مسوولیت آن با علیرضا زاکانی نمیانده حامی دولت در مجلس است گزارش داده بر اساس آخرین اخبار، مراسم پانزدهمین سالگرد وفات یادگار حضرت امام(ره) - مرحوم حاج سید احمد آقا - به دلیل آنچه تعمیرات ساختمانی گفته می شود، برگزار نمی گردد. شنیده ها حاکیست که انجام این مراسم تاکنون صرفا ویژه بانوان برنامه ریزی شده است. لازم به ذکر می باشد که از تاریخ برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 22 خرداد تا کنون، برگزاری اکثر مراسمات معمول در حرم حضرت امام(ره)، به دلیل انجام کارهای ساختمانی به تعطیل درآمده است.
 
 

تغییر تحسین برانگیز! شجونی؛از جویدن خرخره تا طلب مناظره

کلمه: حجت الاسلام جعفر شجونی از اعضای شورای مرکزی جامعه مبارز تهران در اظهاراتی جدید و دور از انتظار گفت:" آماده ام تا با سران فتنه مناظره کنم." به گزارش عصرایران ، این روحانی که در محافل سیاسی به اتخاذ مواضع تندروانه معروف است ، پیش از این گفته بود که باید افرادی مانند نواب پیدا شوند تا "کرکره" این ها(معترضین) را پایین بکشند و کار را تمام کنند. او همچنین پیشتر "سران فتنه" را تهدید کرده بود که خرخره شان را خواهد جوید. منظور شجونی از "سران فتنه" نیز ، میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو کاندیدای اصلاح طلب انتخابات اخیر ریاست جمهوری است که در ماه های اخیر از طرف رسانه های افراطی با این عناوین توصیف می شدند. شجونی همچنین در اظهارات دیگری گفته بود که "مهندس موسوی فقط می‌تواند آرا زنان خیابانی را جذب کند." این عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین در برنامه روبه فردا شبکه سه تلویزیون نیز ضمن به کار بردن الفاظ نامناسب برای معترضان به نتیجه انتخابات، خواستار محاکمه "سران فتنه" شده بود. حال پس از گذشت 9 ماه از برگزاری انتخابات به نظر می رسد حجه الاسلام شجونی به نتایج جدید رسیده که بعد از مدت ها، خواستار در پیش گرفتن مسیری عقلانی و اعتدالی در مواجهه با معترضان به نتایج انتخابات شده است. به هر حال هم اکنون و پس از گذشته 9 ماه از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خرداد 88، آقای شجونی نیز به این نتیجه رسیده اند که خرخره جویدن و کرکره کشیدن نه تنها نتیجه ای در بر ندارد بلکه تنها به افراط گرایی از دو طرف ماجرا دامن می زند و این ، اتفاق جالب توجهی است.
 
 

- رضا سراج:موسوي و كروبي ادامه دهنده راه نهضت آزادي هستند


- عطریانفر:نمی دانیم چرا موسوی آمد


- واکنش شورای نگهبان به طرح جنجالی مجمع تشخیص



اساتیدی که دغدغه‌دین ندارند حذف می‌شوند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: من از طرف نظام جمهوری اسلامی مأموریت دارم بنابراین به هیچ عنوان اجازه ضدیت با نظام را در داخل دانشگاهها نخواهم داد و در این راستا عنوان کرده ام که از این پس استادی که دغدغه دین نداشته باشد جذب نمی کنیم. 


بيش از سه هزار افغاني در ایران، منتظر اعدام

من هم رئیس جمهور باشم با این آمارهای غلط گمراه می شوم

گفت و گو با عیسی کلانتری دبیر کل خانه کشاورز و وزیر کشاورزی دولت هاشمی رفسنجانی
 
 

No comments: