Sunday, March 14, 2010

چند خبر و مطلب

30نفر از متهمان شبكه‌های سازمان‌یافته جنگ سایبری دستگیر شدند

پارلمان‌نیوز:با انجام سلسله اقدامات و عملیات پیچیده امنیتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، برخی از متهمان و عناصر شبكه‌های سازمان‌یافته جنگ سایبری آمریكا شناسایی و 30 نفر از آنها دستگیر شدند.

اطلاعیه دادسرای عمومی و انقلاب تهران بدین شرح است:

به اطلاع مردم شریف و عزیز ایران می‌رساند، با عنایت و نصرت خداوند متعال و تلاش‌های بی وقفه و شبانه روزی پاسداران حریم امنیت كشور و فرزندان انقلابی شما ملت غیور، تعدادی از مهم‌ترین شبكه‌های سازمان یافته جنگ سایبری آمریكا كه توسط گروههای ضدانقلاب راه اندازی شده بود، با انجام سلسله اقدامات و عملیات پیچیده امنیتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، برخی از متهمان و عناصر مرتبط و موثر آن‌ها شناسایی گردیده و 30 نفر از آنها دستگیر شدند.

در سال 2006 میلادی در اجرای طرح بی ثبات سازی ایران كه توسط سازمان سیا تهیه و با اختصاص بودجه چهار صد میلیون دلاری توسط كنگره آمریكا، با دستور بوش ابلاغ و عملیاتی شد. راه اندازی نوع جدیدی از جنگ اطلاعاتی موسوم به جنگ سایبری در دستور كار دولت آمریكا قرار گرفت كه با استفاده از عوامل گروهك‌های ضد انقلاب از جمله منافقین، سلطنت طلبان و برخی گروهك‌های دیگر، مورد توجه آمریكایی‌ها قرار گرفت. در این راستا تاسیس شبكه موسوم به "ایران پراكسی " از جمله مهم‌ترین اقداماتی است كه در این سال با بودجه بالغ بر 50 میلیون دلار توسط سازمان سیا و تحت پوشش دفتر IBB وزارت امور خارجه آمریكا فعال گردید.

تخلیه بانك‌های اطلاعاتی كشور، نفوذ و خرابكاری در سایت‌های اینترنتی ایران، مبارزه با فلیترینگ در داخل كشور، ایجاد امنیت برای كاربران شبكه مجازی علیه جمهوری اسلامی، ایجاد بستر ارتباط امن تلفنی و دیتا برای مصاحبه با رادیو فردا، رادیو زمانه، شبكه تلویزیونی صدای آمریكا VOA و سایر رسانه‌های غربی، در زمره ماموریت‌های شبكه ایران پراكسی بود. سازمان سیا با ایجاد این سروس سایبری، تنها در حوادث اخیر با تولید و انتشار بیش از هفتاد میلیون فلیتر شكن، جنگ روانی پردامنه‌ای را علیه جمهوری اسلامی سازماندهی كرد. عناصر داخلی این شبكه كه حقوق ماهیانه قابل توجهی دریافت می‌كردند، پس از شناسایی و دستگیری، اعتراف نموده‌اند كه نرم افزارهای فیلترشكن شبكه ایران پراكسی مجهز به قابلیت‌های تخلیه اطلاعات خصوصی و خانوادگی افراد نیز بوده و متاسفانه در حجم وسیعی برای اهداف جاسوسی مورد استفاده قرار گرفته است.

از دیگر اقدامات آمریكا در زمینه راه‌اندازی شبكه پوششی برای منافقین موسوم به فعالان حقوق بشر، می‌باشد. این شبكه ابتدا در سال 1384 توسط دو عضو این گروهك‌ به نام‌های صادق نقاش كار و بهروز جاوید تهرانی از عناصر دستگیر شده در ماجرای هجده تیر ماه 1387 تاسیس گردید و مدیریت آن به اعضای ناشناخته این گروهك به نام‌های كیوان رفیعی، اجمال حسینی و احمد باطبی سپرده شد.

در سال 1387 افراد مذكور با همكاری برخی گروهك‌های ضد انقلاب از كشور متواری می‌گردند و پایگاه های این شبكه را در آمریكا و برخی كشورهای غربی و یكی از كشورهای همسایه راه اندازی نموده و سپس از طریق فضای مجازی، اقدام به عضو گیری در سراسر كشور می‌كنند و با تمركز بر روی یكی از جریان‌های دانشجویی، عناصری از این جریان به نام‌های «س.ح» و «م.پ» را جذب می‌نمایند.

هم زمان به منظور تسهیل و گسترش فعالیت‌های این شبكه، در اقدامی هماهنگ از سوی برخی از كشورهای اروپایی، نام گروهك‌ منافقین نیز از لیست گروه‌های تروریستی خارج گردید.

این شبكه كه برخی از اعضای آن از پیروان یكی از فرقه‌های ضاله هستند، پس از جذب افراد از طریق اینترنت، آنان را برای آموزش به مقر منافقین در عراق و دیگر كشورهای مورد نظر منتقل می‌نمودند.

شبكه مذكور پس از وقوع فتنه اخیر، تلاش كرد ضمن شبكه سازی گسترده در فضای مجازی با انتشار اخبار خلاف واقع و كذب، كاربران اینترنتی را تحت پوشش و تاثیر خود قرار دهد. همچنین كمیته وكلا و خبرگزاری هرانا از دیگر مجموعه‌های مرتبط می باشد كه در یكی از آخرین اقدامات، عناصر این شبكه و با حمایت‌های برخی از كشورهای اروپایی در نشست موسوم به سازمان‌های غیر دولتی در ژنو شركت داده و در آستانه نشست پنج به علاوه یك، به ارائه آمار و اطلاعات كذب، اقدام به فضا سازی روانی علیه جمهوری اسلامی نمود.
این شبكه از طریق برخی عوامل خود، دارای ارتباطات گسترده ای با بالاترین سطوح هیات حاكمه آمریكا است از حمایت دولت مردان آمریكا برخوردار می‌باشد.

عوامل اصلی این شبكه، اهداف خود را از طریق برخی كشورهای غربی از جمله آمریكا به لایه‌های میانی و فعال مجموعه منتقل كرده و متاسفانه با جذب و سوء استفاده از كاربرانه ایرانی از آنان به عنوان عضو، بهره برداری می‌نمودند.

اهم اقدامات این شبكه عبارت است از:

1 - ایجاد شبكه جمع آوری اطلاعات جاسوسی، به ویژه شناسایی دانشمندان هسته‌ای كشور

2 - شناسایی، جذب و سازماندهی ایرانیان خارج از كشور در برخی از كشورها مانند آمریكا، كانادا، آلمان، فرانسه و تركیه

3 - تهیه گزارش به منظور جریان سازی و جنگ روانی علیه نظام جمهوری اسلامی و مقدسات دینی و ارسال آن را به رسانه‌‌های خارجی، سازمان‌های و نهادهای حقوق بشر.

4 - برگزاری تجمعات غیر قانونی و تشویق به حضور در اغتشاشات پس از انتخابات

5 - انتشار اخبار خلاف واقع از جمله كشته شدن هفتاد و دو نفر در حوادث پس از انتخابات و دستگیری و كشته شدن سعیده پور آقایی تحت عنوان فرزند شهید.

6 - حمایت خبری و رسانه‌ای از گروهك‌های تروریستی ریگی و انجمن پادشاهی

7- انتقال غیر قانونی متهمین و افراد مسئله دار به خارج از كشور از طریق گروهك‌های ضد انقلاب

8 - انجام اقدامات ایذایی و هكری و نفوذ به سرور‌های دولتی در جهت دسترسی غیر مجاز به اطلاعات محرمانه كشور جهت ارسال به سروس‌های جاسوسی و تكمیل بانك اطلاعاتی آنان.

9 - برنامه ریزی برای اختلال در سیستم مدیریت شهری و شبكه خدمات رسانی از جمله سامانه سوخت رسانی به منظور ایجاد نارضایتی مردمی.

10- ایجاد پوشش امنیتی برای ورود به فاز اقدام مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی

عناصر اصلی این شبكه در داخل كشور دستگیر و برای تعدادی از عناصر خارج از كشور كه در آمریكا به سر می‌برند، مراتب به پلیس بین المللی (اینترپل) جهت اقدامات بعدی اعلام گردیده است.

در پایان از پاسداران حریم امنیت مردم كه با اشراف اطلاعاتی و تسلط كامل این عوامل و عناصر وابسته و ضد انقلاب را شناسایی و دستگیر نموده اند تقدیر و تشكر بعمل می‌آید.

اهم اقدامات و اقاریر متهمین این شبكه‌ها در اطلاعیه‌های بعدی به اطلاع عمومی ملت شریف ایران خواهد رسید.

- استقبال گسترده رسانه های بیگانه و اپوزیسیون از اظهارات قالیباف


شمردن پول روحیه انسان را بالا می برد

بررسی ها از تاثیر مثبت شمردن پول بر روحیه انسان حکایت دارد.
 

روزنامه رسالت: زهرا رهنورد از آشوب در چهارشنبه سوری خبر داد

روزنامه رسالت نوشت:
 

روند لغو برنامه های حرم امام(ره) ادامه می یابد؟

سایت خبری اصولگرای جهان نیوز امروز در مطلبی گزارش داد: بر اساس آخرین اخبار، مراسم پانزدهمین سالگرد وفات یادگار حضرت امام(ره) – مرحوم حاج سید احمد آقا – به دلیل آنچه تعمیرات ساختمانی گفته می شود، برگزار نمی گردد. شنیده ها حاکیست که انجام این مراسم تاکنون صرفا ویژه بانوان برنامه ریزی شده است.
ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی که مسولیت برگزاری این مراسم را برعهده دارد، هنوز خبری را در تایید یا رد این مطلب منتشر نکرده اما به روال چند ماه اخیر پیش بینی می شود به مانند دیگر مراسم ها، “لغو ” سرنوشت این مراسم باشد.
این برای چندمین مرتبه است که مراسم های هر ساله حرم امام خمینی با تعطیلی روبه رو می شوند.
شنیده های عصرایران نیز حاکی از آن است که احتمالاً این مراسم به صورت محدود – و نه با فراخوان عمومی – برگزار گردد.
حرم امام خمینی در آخرین برنامه خود که مربوط به گرامیداشت سالگرد درگذشت همسر امام خمینی بود تنها به برگزاری مراسم زنانه اکتفا شد.
پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اخیر، مراسم های متعددی از جمله گرامیداشت شب های قدر و تاسوعا و عاشورا که هر ساله در حرم امام برگزار می شدند، لغو شدند

 

سردار سید محمد باقرزاده: - خاتمی در دوران ریاست جمهوری اش یکبار به مناطق عملیاتی نرفت

مدیران اصلاح طلب استانداری اینطور تحلیل کرده بودند که بالگردی که در میدان شهید کشوری، به عنوان نماد آن شهید گذاشته شده مصداق خشونت است و خشونت هم موجب افسردگی است و افسردگی هم نهایتا موجب خودکشی می‌شود!
 

لغو مراسم سالگرد رحلت یادگارامام(ره)

روزنامه ایران نوشت :‌
 
 
 


No comments: