Wednesday, January 20, 2010

چند خبر و مطلب

پاسخ پایگاه اطلاع رسانی دولت به آمارسازی رییس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص - حسن‌روحانی برای حمله به دولت با آمار بازی می‌کند


شجونی خطاب به قوه قضائیه: شش ماه حقوقت حرام است

حجه الاسلام جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در جلسه هفتگی انصار حزب الله تهران ، انتقادات تندی را علیه برخی چهره های سیاسی حامی اصلاح طلبان و خط امام (ره ) مطرح کرد .

"دشمنان دنبال فضای دو قطبی بین رهبری و مردم بودند"

دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: عملكرد دولت اصلاحات، طي دوره هشت ساله مديريت در كشور لطمات و خسارات‌هاي بسياري به نظام جمهوري اسلامي وارد كرد

نتقاد لاریجانی از اقداماتی با ادعای حمایت از رهبری

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افراط گری در امور باعث ضربه خوردن به کشور و کامیابی دشمن می شود، ضمن ابراز تاسف از انجام برخی اقدامات عده ای با آرم و ادعای حمایت از رهبری ، گفت : بنده می دانم ایشان راضی نیستند که توسط عده ای و با ادعای پیروی از رهبری نسبت به حقوق مردم کوچکترین تعدی صورت گیرد

- توليد یک مسنجر جدید در حوزه علمیه قم



روح الله حسینیان در مسجد اهل بیت قم: - اگر به احمدی‌نژاد صد انتقاد وارد باشد درمقابل، هزاران کار مثبت کرده است/ بعضی از مجلسی‌ها جزء فتنه گران و برخی حامی آنها هستند


شکست آن است که برخی اعمال نادرست به پای اسلام نوشته شود

کلمه:امام خمینی در ۲ مهر ۱۳۵۸ بیانات زیر را در جمع پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى ایراد کردند:
بسم اللّه الرحمن الرحیم
حفظ مکتب و حفظ کشور
ما و شما دو مسئولیت داریم: یک مسئولیت کوچک، و یک مسئولیت بزرگ.
مسئولیت کوچک حفظ کشور، حفظ نظام و پیشبرد نهضت و رعایت جهات نظمى و تربیتى افراد است که این مهم است، لکن کوچکتر از آن دومى است.دوم، حفظ مکتب و چهره اسلام.
ما اگر چنانچه در آن امر اول پیش ببریم، البته پیشبرد بزرگ است.و اگر شکست هم بخوریم، شکستش هم بزرگ.لکن با حفظ چهره اسلام و حفظ مکتب، شکست آخرى براى ما نیست.شکست همان در فعالیتهاى نظامى و فعالیتهاى انتظامى است.اگر چنانچه چهره اسلام را ما حفظ بکنیم و در آن شکست نخوریم، براى ما در عاقبت پیروزى است.
شما وقتى ملاحظه کنید از زمان پیغمبر اکرم – صلى اللّه علیه و آله و سلم – و زمان خلافت حضرت امیر – سلام اللّه علیه – جنگهاى زیادى شده است، و جنگها هم همه جنگهاى اسلامى ، براى تربیت جامعه بودند. یک جنگ، ما در اسلام نداریم که از این مطلب که براى ساختن جامعه باشد و جلوگیرى کردن از کسانى که نمى خواهند بگذارند جامعه ترقى بکند، در اسلام نداریم همچو جنگى.پیغمبر اسلام جنگهاى متعددى کردند، و در بعضى از جنگها شکست خوردند، در عین حالى که شکست خوردند، مکتبشان شکست نخورد، مکتب محفوظ بود.



اگر فرض بکنید که ما در این مبارزه اى که ملت ما با محمدرضا، بلکه با همه کشورهایى که با او همراه بودند، در این مبارزه ما فرض کنیم که خداى نخواسته ملت ما شکست خورده بود، این یک شکستى بود که دنبالش باز پیروزى بود.
و اگر هم شکست خورده بودیم، به نظر من خیلى غصه نداشت، براى اینکه ما مکتبمان محفوظ بود، و با محفوظ بودن مکتب بالاخره حق بر باطل غلبه مى کند.
اما ما الان سر یک دوراهى واقع شده ایم که ممکن است با دست ما اسلام آن چهره زیبایى که دارد، در پیش کشورهاى خارجى یا دشمنهاى داخلى، آن چهره اش به طور دیگرى نمایش پیدا بکند، که مکتب ما شکست بخورد.
آنهایى که ما همیشه مى گفتیم مکاتبشان انحرافى است، و اسلام است که مى تواند یک مکتبى داشته باشد که بسازد جمعیتها را، و گروهها و ملتها را بسازد و اسلام مکتب انسانساز است، انسانها را از قوه به فعلیت مى آورد، این حرفها را ما مى زدیم و مى زنیم، خوف این است که اگر چنانچه در اعمال ما یک نحوى مشاهده بشود که برخلاف آنى است که ما ادعا مى کنیم، دشمنهاى ما پاى ما حساب نکنند، پاى اسلام حساب کنند بگویند پاسدارهاى اسلامى ، ملاهاى اسلام، نظامى اسلامى ، اینطور عمل مى کنند

 ..

انقلاب ایران، انقلاب سفید در عین حالى که در این انقلابى که ملت ایران کرد از همه انقلابهاى دنیا آرامتر و سفید بود.

...

فرض کنید که آقاى لاهوتى(۱) هم متهم بشوند، یا من متهم بشوم، و یا آقاى ابوشریف(۲) متهم بشوند، این چیزى نیست.
مسئله اتهام مکتب است.مکتب ما را اینها متهم مى خواهند بکنند، به اشخاص کار ندارند.آنها آن چیزى را که برخلاف مقصدشان بوده است و آن چیزى که خودشان را براى آن شکست خورده یافتند، آن عبارت از مکتب ما بود.مکتب ما اینها را شکست داد.مکتب ما یک مکتبى بود که این جوانها را عرضه داشت، همین جوانها مى گویند که شهادت را براى ما بخواهید.
این مکتب بود، فرد نمى شود که ، افراد نمى شود که ، مردن را بخواهند براى یک امورى که مربوط به زندگى است! این اصلا معقول نیست یک همچو چیزى که شما بگویید که من کشته بشوم براى اینکه مثلا فلان چیز، فلان کالا، ارزان بشود یا گران بشود.این پیش اشخاص مطرح نیست

...

امر به معروف و مسئولیت همگانى

همه ما آن حال را داریم، مسئولیم در مقابل خدا و در مقابل وجدان.و همه مان باید مراعات بکنیم، یعنى نه اینکه مراعات خودمان را، من مراعات همه شما را بکنم، شما هم هر یک مراعات همه را.یک همچو برنامه است که همه را وادار کرده که به همه چرابگوییم، همه را.به هر فردى، لازم کرده به اینکه امر به معروف کند.اگر یک فرد خیلى به نظر مردم مثلا پایین یک فردى که به نظر مردم خیلى اعلا رتبه هم هست، اگر از او یک انحرافى دید، بیاید – اسلام گفته برو به او بگو نکن – بایستد در مقابلش بگوید این کارت انحراف بود نکن.
مى گویند عمر گفت – در وقتى که خلیفه بود – که من اگر چنانچه خلافى کردم به من مثلا بگویید و چه بکنید.یک عربى شمشیرش را کشید گفت ما با این مقابل تو مى ایستیم.اگر تو بخواهى خلاف بکنى، ما با این شمشیر مقابلت مى ایستیم.(۶) تربیت اسلامى این است که در مقابل اجراى احکام خدا و در مقابل راه انداختن نهضتهاى اسلامى ، هیچ ملاحظه از کسى نکند.این آقاست این غیر آقا، این پدر است این پسر است، این رئیس است، این مرئوس است، ابدا این مسائل نباشد در کار.






No comments: